BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

jalinan ukhwah:)

Friday 3 June 2011

nukilan buatmu:))

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

alhamdulillah,yang dilangit masih berikan ruang,dan yang dibumi masih berikan peluang unuk jari jemari ini terus menari di keyboard  laptop ini.

saya nukilkan sebuah sajak buat si bakal teman permusafiran saya,siapa dia?saya juga tidak mengetahui~tapi saya tahu,yang ALLAH itu Maha Mengetahui,dan hanya Dia yang mengetahui tentang umur,ajal,rezeki dan jodoh saya~sebab itulah saya yakin,akan ada si teman permusafiran untuk saya,siapa dia?,dan bilakan akan ada pertemuan itu?wallahualam,segalanya dalam pengetahuanNya~dan saya hanya dapat bersabar menunggu siapa gerangannya dan bilakah ia~


nukilan buat bakal peneman permusafiranku,





duhai teman musafirku,
aku tidak lagi mengenali dirimu,
begitu jua denganmu,
bila tiba saat kita dipertemukan Ilahi,
berlapang dadalah,
menerima segala kekuranganku,
yang hadir dimatamu,
berlapang dadalah,
kerna aku hanya insan biasa,
yang memerlukanmu sebagai imam hidupku,
jangan rasa terbeban,
untuk menegur salah silapku,
sepanjang permusafiran kita bersama


duhai teman musafirku,
Allah telah menentukan pertemuan ini,
mengatur engkau untuk menemani permusafiran hidupku ini,
mengorak langkah,
menentukan jejak destinasi terakhirku bersamamu,
adakah ku akan menjadi bidadari syurgamu,
atau penyebabmu terherat ke neraka jahanam.



duhai teman permusafiranku,
ketahuilah,
banyak dosa yang tercalit ditubuhku,
sebelum aku dipertemukan denganmu,
redhakanlah hatimu,
untuk memaafkan segala dosa itu,
untuk menerima musafir duniawi yang penuh dosa dan noda ini.


duhai teman permusafiranku,
perkuatkanlah dirimu,ilmumu,kefahaman agamamu,
akhlakmu perindahkanlah,
kerna engkau akan memimpinku,
sepanjang permusafiran dunia ini,
jangan biarku lagi,
tersilap mengayun langkah di pentas dunia ini,
sebaiknya,
pimpinlah hatiku jua langkahku,
mengerakkan langkahku,
menuju gerbang cinta ILAHI bersamamu.



duhai teman permusafiranku,
kenalkan aku dengan Pencipta Alam ini,
sebelum engkau hadirkan cintaku padamu dalam hati ini,
agar aku tidak mudah alpa.
tidak mudah tergoda dengan apa yang berada di sepanjang permusafiran ini.




duhai teman musafirku,
aku bukanlah "SITI KHADIJAH" untukmu,
tapi,
bimbinglah aku untuk menjadi pendamping setiamu sepertinya,
aku bukanlah "HAJAR" untukmu,
namun,
bimbinglah aku untuk menjadi sekuat dirinya,
aku bukanlah "MARYAM " untukmu,
namun,
pimpinlah aku untuk menjadi setabah dirinya,
jua
aku bukanlah "MASHITAH "untukmu,
namun,
didiklah aku agar aqidahku seteguh aqidahnya.
aku bukanlah " AISYAH" untukmu,
namun,
ajarilah aku untuk membahagiakanmu,
seperti "AISYAH" membahagiakan "RASULULLAH"

Sekian,syukran

dari,
musafir dunia





0 comments: